Skip to content

„ĆIRO“ – Tarik Filipović

Najbolja predstava na Prvom regionalnom festivalu monodrame „inBox“:

Riječ žirija

Autorski projek „Ćiro“ Tarika Filipovića, proglašen je najboljim jer uravnoteženo i promišljeno donosi istodobno toplu i pomalo sjetnu, dinamičnu i zabavnu, dirljivu i zanimljivu priču, u jasnom, suvislom, kompozicijski čvrstom teatarskom okviru. Igranjem lika koji je široj publici već dobro poznat glumac vrlo lako može upasti u zamku plitke imitacije i karikature, pri čemu se, posljedično, priča pogubi u naporima da se publika – isključivo – zabavi i nasmije. Umjesto toga, vješti i iskusni glumac Tarik Filipović donosi skladnu, toplu, pitku, šarmantnu monodramu, koja ne samo da publiku zabavlja nego i upućuje i podsjeća na ljepotu i snagu glumačkog zanata. Promišljenim, suptilnim nijansiranjima, unutar čisto izgrađene kompozicije, fine unutarnje dinamike, Tarik Filipović pred gledatelje je donio karakter, podjednako zanimljiv i blizak onima koji znaju i onima koji ne znaju stvarnu osobu koja stoji iza tog lika. Taj je karakter stameno i dosljedno prisutan u svakome segmentu ove jasno posložene priče, što je sigurno osvježenje za gledatelje koji su u suvremenom teatru dominantno izloženi bezumnim, nesvrsishnodnim i beskrajnim fragmentiranjima. Upravo u usporedbi s takvim „urušenim estetikama“ koje polako, ali sigurno anuliraju i važnost glumca i važnost priče, autorski projekti kao što je Filipovićev „Ćiro“ svojevrsni su pledoaje za obranu cjelovitosti i sklada teatarskoga čina.

Sanja Nikčević, predsjednica

Dževdet Tuzlić, član

Tina Laco, članica

O predstavi

Nogomet, kao nijedan drugi sport, izaziva buru reakcija, o njemu se polemizira, obožava ga se i napada. Stadioni, navijanja, reprezentacije, svjetska, europska prvenstva, sve to toliko obilježava svakodnevicu da se ti važni datumi gotovo mogu upisivati u kalendar kao državni praznici. Euforija je do vrhunca, stoga se tema ove monodrame nametnula sama. No, osim nogometa u širem smislu, ovdje je u središtu pažnje nešto mnogo zanimljivije. Osoba, karakter, jedna nogometna ikona, koja uz svoje ime veže više asocijacija i anegdota nego bilo koja druga urbana legenda.

Što je Ćiro Blažević predstavljao za Tarika kroz njegovo sazrijevanje, kao čovjeka i kao strastvenog nogometnog navijača?

Na koji je način ličnost Ćire Blaževića inspirirala Tarika Filipovića nakon dugogodišnjeg prijateljstva vidjet ćemo kroz ovu duhovitu, ali i dirljivu monodramu.

Osebujan i neponovljiv nogometni trener svih trenera, kako su ga prozvali na Svjetskom prvenstvu u Francuskoj 1998. čije rečenice citiraju dan danas, njegovo slavno “sine moj”  dalo mu je neizbrisiv osobni pečat, kao i njegova neposrednost, ali i ekscentričnost.

Biografija glumca

Rođen 11.3.1972. u Zenici. Akademiju dramske umjetnosti upisao je 1990. godine u Zagrebu. U ansamblu Satiričkog kazališta Kerempuh od 1. prosinca 1996. godine.

Tarik Filipović karijeru je razvijao paralelno u kazalištu, televiziji te na filmu – uz filmske uloge i voditeljsku karijeru, više od 25 godina član je ansambla najposjećenijeg hrvatskog kazališta – zagrebačkog Kerempuha.

U svojoj je dvadesetpetogodišnjoj karijeri glumio u nizu filmova, serija i kazališnih predstava, a za svoj je televizijski, filmski i kazališni rad dobio je niz domaćih i međunarodnih nagrada. Na području jugoistočne Europe, javnost ga najviše prepoznaje po voditeljskom angažmanu u kvizu “Tko želi biti milijunaš”, koji je do danas ostao najuspješniji projekt hrvatske televizije, ali i po ulogama u regionalnim sit-comovima, poput “Bitangi i princeza”, “Lud, zbunjen, normalan” i najrecentnije “Konak kod Hilmije”.

Tu su i njegove zapamćene i hvaljene kazališne uloge – od “Izbacivača”, “Plave sobe” i “Julija Cezara” do četiri autorske predstave – “Magic Act Show-a”, “Spektakluka”, “Ćire” i “Predsednici/ca”, a u pripremi su i dvije nove predstave na kojima Tarik radi kao glumac i kreativni producent.

Fotografije: Ivan Džepina